Blue Flower

We zijn in de afgelopen jaren druk bezig geweest met het opvoeden van onze jongens en met de vele fantastische familievakanties maar we zijn eindelijk weer eens toe aan “ons”. Oma komt voor de jongens zorgen en wij knijpen er even tussenuit.

We boeken dus via internet een vlucht en een hotel naar Londen. En zoals het hoort bij de familie Caris gaat ook dit weer chaotisch: na een drukke werkweek, een schoolreis van Angela op de vertrekdag en snotverkouden zijnen op het laatste moment inpakken rijden we dan toch op tijd naar Schiphol. Alwaar we te horen krijgen dat door een technisch mankement de vlucht is vertraagd – hm…. we moeten vanaf het vliegveld met de trein naar Londen dus we zien al weer beren op de weg…Uiteindelijk komt het vliegtuig en vliegen we om 22.20 uur dan eindelijk weg.

De trein was vrij makkelijk te vinden, het kaartje was snel gekocht, de metro reed gelukkig nog en zodoende stonden we om 23.59 uur voor de receptie van het hotel. Doodmoe vielen we in ons bed. Om vervolgens rond 02.00 uur te worden gewekt door het brandalarm…. We zitten bovenin, in de nok onder de hanenbalken maar staan in no-time beneden… loos alarm… not amused…

Maar goed -  de volgende morgen beginnen we met goede moed en gaan met de metro naar Tower Hill. Via Execution Field naar de Tower en met een Beefeater volgen we de rondleiding. Erg toeristisch, maar wel de moeite waard. Daarna al lopende naar de Tower Bridge en lopend langs de Thames werden we verrast door allerlei bootjes op de Thames en schoten vanaf een marineschip: de geboortedag van Nelson en de Slag om Trafalger werden herdacht. Bijzonder!

Via St.Paul’s cathedral naar Westminster Parliament en de Big Ben gelopen. In de Westminster Abbey keken we onze ogen uit! Via de brug over de Embankement gelopen.Er bleek een tentoonstelling over het leven en werk van Salvador Dali te zijn dus de moeite waard om binnen te lopen.

Uiteraard hebben we ook door Downing Street gelopen, de Queens Lifeguard bezocht en via allerlei leuke straatjes naar Trafalger Square.

The National Gallery is gratis en de moeite waard. Met de metro naar Leicester Square en na een aperitiefje een restaurantje opgezocht. Keuze genoeg in Londen..  In het donker de  reclames van Picadilly Circus bekijken en dan voldaan terug naar het hotel.

De volgende dag via St.Jamespark in een mooi zonnetje de eekhoorntjes bekeken en naar Buckingham Palace gelopen waar net de Royal Guards aan kwamen rijden: een prachtig gezicht! Verder naar Harrods – de Bijenkorf is er niets bij! Er is zelfs een complete afdeling met kerstspullen – om over het kinderspeelgoed maar te zwijgen. Zelfs de roltrappen zijn chic! Heel decadent nemen we er een high tea.

Vervolgens bezoeken we het British Museum – met de Rosetta Stone. Eenmaal weer buiten lopen we tegen een pub aan met buitenterras.

In een heerlijk zonnetje nemen we een pint, zoeken een restaurant en duiken in het hotel weer in bed.

De volgende ochtend vroeg lopen we naar Hyde park, bekijken het beeld van Peter Pan en de vele kunstenaars met hun werk. Daarna lopen we naar Kensington Palace – waar Diana woonde en via het Albet Memorial en Albert Hall lopen we nog een rondje door de wijk, kopen nog een puzzle van Loup (hoe krijgen we het mee?) en gaan terug naar het hotel om te pakken, met de trein naar het vliegveld te gaan en weer terug naar huis waar we moe maar zeer tevreden in bed duiken.